Samarbeten och Sponsring

Några samarbeten vi har för vissa varumärken inom  affärsområdet “Home & personal Care”

 

Grumme i samarbete med Naturskyddsföreningen

2017 anordnade Grumme tillsammans med Naturskyddsföreningen en konsumentkampanj. Konsumenterna uppmanades att tipsa om sina bästa sätt att bidra till en bättre miljö i vardagen. För varje tips skänkte Grumme 5 kr till Naturskyddsföreningen.

Kampanjen skyltades upp i butik med hjälp av vår säljkår och annonserades via Facebook.

 

 

 

 

 

 

Hållbarhetspåse

Tyvärr hamnar stora mängder plast i vår natur och i våra hav istället för i återvinningen. Just plastpåsar har från och med i år fått lite extra fokus när butikerna från och med 1 juni 2017 måste informera sina kunder om plastpåsens miljöpåverkan, fördelarna med att minska användningen av plastpåsar samt vilka åtgärder man kan vidta för att minska förbrukningen.

Sommarens butikskampanj från Grumme uppmuntrade konsumenterna att välja tyg framför plast. Genom att köpa två Grumme-produkter fick man en miljökasse i tyg utan kostnad. Påsen var självklart tillverkad i ekologisk bomull, och märkt med både Fairtrade och Bra Miljöval.

 

—————————————————————————————————————————

Svinto

All lösull från Svinto är miljömärkt med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval.

—————————————————————————————————————————-

Allduk
Allduk är högabsorberande, ej klorblekta rengöringsdukar för hela hemmet. Den klarar högt ställda miljökrav och är sedan 2009 miljömärkta med EU-blomman.

EU-Blomman är en oberoende Typ 1-märkning. Det betyder till exempel att det är en oberoende utomstående organisation, den Nordiska Miljömärkningsnämnden, som beslutar i alla kriteriefrågor. Det betyder också att man har ett livscykelperspektiv när man ställer krav och tittar på hela produktens miljöpåverkan. Dessutom höjs kraven regelbundet.

 

——————————————————————————————————————————-

Jordan och Family Fresh  är stolta sponsorer av Childhood

Childhood förebygger och ger stöd till de mest utsatta grupperna, barnen. De jobbar för att säkerställer skydd genom att ge dem kunskap och skapa trygga rum.

———————————————————————————————————————————

L300 sponsrar Look Good Feel Better
Look Good… Feel Better är ett humanitärt program, som startades i USA 1989 och som nu finns i ett 20-tal länder runt om i världen. I Sverige startade programmet våren 2003.
Bakom programmet i Sverige står KoHF, Kosmetik- och hygienföretagen och ledande kosmetikföretag. Tack vare dessa företag kan Look Good… Feel Better erbjuda kvinnor, som behandlas för cancer, kostnadsfria kurser om hudvård och makeup. Makeupkonsulenter ger professionell rådgivning och hjälper till att förebygga eller eliminera utseenderelaterade problem, som kan uppstå under behandlingen mot cancer.
Under kursen används ett brett sortiment av hudvårds- och makeupprodukter, skänkta av ledande kosmetikmärken i Sverige. Produkterna får sedan tas med hem för fortsatt användning.

L3oo sponsrar sedan många år med produkter.