Pappor, se hit – nu byter Kalles utseende för er skull

Under november månad får 600 000 tuber Kalles Kaviar nytt utseende. För att stötta Mustaschkampen och påminna alla pappor om vikten av att testa sig för prostatacancer har Kalles odlat mustasch.

31/10/2018

Prostatacancer är den vanligaste typen av cancer i Sverige. Varje dag får 27 män diagnosen, men upptäcks sjukdomen i tid kan den gå att bota. För att uppmärksamma Prostatacancerförbundets Mustaschkampen får nu ett av Sveriges mest kända ansikten mustasch. Och inte är det en blygsam mustasch minsann.

– Kalles har i princip sett likadan ut sedan lanseringen 1954, när vi nu byter utseende gör vi det för en god sak. Med kampanjen #PåminnPappa uppmärksammar vi alla pappor om hur viktigt det är att testa sig, säger Malou Wik Yeung, marknadschef för Kalles Kaviar på Orkla Foods Sverige.

En rejäl mustasch på 600 000 stora tuber Kalles blir en ständig påminnelse – vid varje frukost, vid varje kvällsmacka, på varje ägg eller helt enkelt så länge tuben räcker i kylskåpet. Kanske en tub Kalles Kaviar till och med är den viktigaste Fars Dag-presenten i år?

– Vi rekommenderar alla män som fyllt 50 år att ta ett PSA-prov. Men ofta är det familjemedlemmar som slutligen får män att gå och testa sig. I år får Mustaschkampen ytterligare draghjälp av Kalles. Ju fler vi är som påminner desto bättre. Tillsammans kan vi rädda liv, säger Torsten Tullberg, kampanjledare för Mustaschkampen på Prostatacancerförbundet.

Är du nyfiken på hur Kalles skulle se ut i din, din pappas eller någon annan pappas mustasch?  Följ @kallesoriginal på Instagram för att se Kalles i en ny mustasch varje dag i november.

För mer information om kampanjen #PåminnPappa se www.kalles.se.

www.mustaschkampen.se  | www.prostatacancerförbundet.se

Kontakt

Presschef Orkla Foods Sverige

Cecilia Franck

46 (0) 735 97 97 43

cecilia.franck@orklafoods.se