Miljön i fokus när Orkla Foods Sverige lanserar nytt koncept för drycker till restaurangmarknaden

Konceptet består av tre dryckesmaskiner, med varierande kapacitet och egenskaper, som anpassas utifrån kundens verksamhet och behov. I konceptet ingår även en serveringsvagn med LED-belysning, olika tillbehör som glas, flaskor och exponeringslåda i trä.

30/01/2017

Dryckesmaskinerna tillverkas på miljöcertifierande fabriker och har en tilltalande design som passar in på hotell, restauranger och i andra storhushållmiljöer. Väl på plats är energiförbrukningen 25-30 procent lägre än vanliga dryckesmaskiner och de innovativa pumparna ger en lång livslängd.

– De nya dryckesmaskinerna har miljövänligt propan som köldmedium. Dryckerna blandas av koncentrat från Önos och vatten på plats, vilket ger en minskad miljöpåverkan eftersom vatten inte behöver transporteras med lastbilar, säger Ted Wendt, Solution & New Business Manager på Orkla Foods Sverige.

Besök oss på FastFoodmässan 1-2 februari
Totalkonceptet visas i Orkla Foods Sveriges monter O2a på FastFood mässan i Stockholm.

Det nya dryckeskonceptet kommer att finns tillgängligt i Orkla Foods Sveriges webbshop för serveringsutrustning (https://utrustning.orklafoods.se/)

För mer information, kontakta:

Margareta Lantz, presschef, Orkla Foods Sverige
+46 705 54 17 74, margareta.lantz@orklafoods.se

Kontakt

Presschef Orkla Foods Sverige

Cecilia Franck

46 (0) 735 97 97 43

cecilia.franck@orklafoods.se