Malmös (kanske) godaste mötesplats firar två år

I dagarna var det två år sedan Orkla Foods Sverige öppnade upp dörrarna för externa gäster i "Vårt Kök". I samband med firandet bjuds gästerna på smarrig dessert och erbjudandena på menyn förtydligas.

21/05/2018

Med cirka 200 ätande gäster om dagen har Vårt Kök blivit en naturlig mötesplats och lunchställe för många i Västra hamnen, i Malmö. Utöver god mat och dryck är transparens, delaktighet och öppen innovation det som utmärker stället. Förutom att kunna köpa hem och äta på plats får gästerna en inblick i företagets verksamhet genom öppna fönster rakt in i innovationsköket, de får smaka på nyheter innan alla andra och vara en del i skapandet av framtidens mat och dryck. Vid sidan om ordinarie öppettider arrangeras också olika aktiviteter där konsumenter och kunder får testa och tycka till i utvecklingen av nya innovationer. Dessutom fungerar Vårt Kök som entré för Orkla Foods Sveriges huvudkontor – ett inspirerande sätt att visa både gäster och medarbetare att vi jobbar med mat och dryck.

I samband med firandet av tvååringen passar Vårt Kök på att förtydliga erbjudandena på menyn. Den omtyckta lasagnen, som tidigare bara serverats under torsdagar, kommer numer kunna köpas varje dag för egen uppvärmning. Till frukost och lunch lanseras ett nytt erbjudande som kallas frunchbowl. En nöt- och frögröt som går att äta varm som kall och toppas med Paulúns Granola, BOB bara bär & frukt och säsongens frukt. Variationen på den populära Superbowlen kommer att öka och basen i salladen kommer att alterneras och ibland bestå av andra baser än Paulúns Supermix tex. Fyra Skånska Gryn från Krögarklass. Frukostbuffén kommer att ersättas med ett nytt frukosterbjudande och skafferiet kommer att uppdateras med bättre skyltning av externa priser. Även beställningsblankett för konferenser, med månadserbjudanden, kommer att uppdateras. Håll utkik efter detta på intranätet.

– Under första året satte vi ramarna för Vårt Kök. Under vårt andra år har vi vågat utveckla verksamheten genom att testa nya saker som till exempel sälja överbliven mat genom Karma och ha fler externa event som Skåne innovation week och speakers cornor. Vår ambition är att inspirera till god mat och dryck, under året har vi därför börjat skapa cookalong-filmer med fokus på hur man kan använda våra produkter hemma i köket. Filmerna sprids i sociala medier. I samband med att Vårt Kök fyller 2 år förtydligar vi nu vår meny och hållbarhet står än mer i fokus då du, från den 21 maj, får 2 kronor rabatt på kaffe när du har med din egen kopp. Vi kommer också göra insatser för att vi gemensamt ska minska användningen av plastbestick. Vårt Kök ska vara en god mötesplats i dubbel bemärkelse, säger Caroline Rittfeldt, manager för Vårt Kök.

Under tvåårs-firandet bjuder Vårt Kök på en smarrig dessert från FoodSolutions. Nyfiken på vilken? Kom förbi och fira med oss!

Vårt Kök:
I Vårt Kök kan gästerna köpa frukost, lättare luncher, drycker och fika som tar avstamp i Orkla Foods Sveriges egna produkter. Menyn, som tas fram av företagets egna kockar och gastronomer, ändras efter säsong och aktuella produktnyheter. I Vårt Kök finns också ett skafferi, fyllt med ett skiftande urval av produkter från Orkla Foods Sveriges olika varumärken, som till exempel Paulúns, Felix, Anamma, Kalles Kaviar och Abba.