Grandiosa stödjer Mustaschkampen

Mustaschkampen är en årlig återkommande kampanj till förmån för prostatacancer och manlig hälsa. Både humor och allvar blandas i kampanjen där mustaschen, som är kampanjens signum, har blivit ett roligt inslag. I allvaret ligger att prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom.

31/10/2017

– Vi har valt att medverka i Mustaschkampen för att kampanjen fokuserar på en angelägen fråga. Med Grandiosa som budbärare vill vi uppmärksamma prostatacancer och samtidigt bidra till forskningen, säger Joakim Wictorin, marknadschef.

Grandiosa bidrar till forskningen av prostatacancer med 100 000 kronor.

Grandiosa bakas med omsorg i äkta stenugn i Sveriges största pizzeria i Orkla Foods Sveriges anläggning i Vansbro. Pizzorna är tillagade på råvaror av hög kvalitet och recepten är sammansatta utifrån de smaker som svenskarna vill ha på sina pizzor.

Blå mustaschen – symbolen för kampen mot prostatacancer

Varje år, främst i november, odlas mustascher runt om i hela världen för att uppmärksamma kampen mot prostatacancer. Den blå mustaschen är symbol för Prostatacancerförbudet och mustaschkampen och finns på material från Grandiosa ute i butikerna. Med den blå mustaschen vill Prostatacancerförbundet inte bara uppmärksamma prostatacancer utan även få män att börja tala om det som skaver hos dem.

*(Nielsen, R26w -feb 26 2017)

För mer information, kontakta:

Margareta Lantz, presschef, Orkla Foods Sverige
+46 705 54 17 74, margareta.lantz@orklafoods.se

Kontakt

Presschef Orkla Foods Sverige

Cecilia Franck

46 (0) 735 97 97 43

cecilia.franck@orklafoods.se