Möt Alia Jassim, brand manager

Matfantasten som började som brand manager för Ekströms men som nu sprider positiv energi med Risifrutti. Möt Alia Jassim, brand manager för Risifrutti.

Berätta om din resa!
– Jag har alltid haft en stor passion för marknadsföring och människor. Därför studerade organisation- och ledarskap samt marknadsföring. Under min studietid var jag inte riktig säker på vad jag ville bli. En dag såg jag en annons där det stod ”Älskar du mat och dryck?”. Då kände jag att det är där jag vill arbeta eftersom jag är en matfantast. Jag började som Junior Brand Manager för Ekströms och idag är jag brand manager för Risifrutti. Det som verkligen är roligt med arbetet på marknadsavdelningen är att du är med från idé till färdig produkten i butikshyllan. Dessutom är det fantastiskt roligt att arbeta med välkända och starka varumärken.

Vad är det bästa med Orkla Foods Sverige och hur är du som kollega?
– Det bästa med företaget är att det är ett proffsigt företag och att det finns möjlighet till utveckling. Men det som gör företaget proffsigt är ju dess människor och kulturen, här finns en härlig kultur och fantastiska kollegor!

Hur ser du på din framtid inom Orkla Foods Sverige och Orkla?
– Jag ser positivt på framtiden. Om man visar att man vill och är nyfiken samt gör ett bra arbete förstås, är allt möjligt. Det finns både chanser att arbeta inom olika funktioner i Orkla Foods Sverige eller i andra delar av bolaget som tex. Orkla Confectionery & Snacks.

Inom Orkla arbetar vi efter värdeorden modig, pålitlig och inspirerande. Hur relaterar du till dessa i ditt arbete?
– Att vara modig genom att göra något man inte gjort tidigare. Att ta beslut och testa fastän det kanske inte blir som man tänkt sig. Jag säger som Jonathan Swift – ”En människa borde aldrig skämmas över att behöva erkänna att hon har haft fel. Det är ju bara att med andra ord säga att man är klokare idag än igår.” Pålitlig är enklare, att du har förtroende på mig som människa, och därför kan du lita på mig som kollega och i sin tur oss som företag. Ett citat som för mig beskriver ”inspirerande” är: The people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. För mig handlar det om att tänka annorlunda, vara sig själv, tro och drömma stort.