Karl-Johan Rydberg, Tf. Marknadschef Health & Wound

Orkla har en platt organisation där man har möjlighet att påverka ”från ax till limpa”.

Det här är Karl-Johan Rydberg. Han arbetar som Tf. Marknadschef Health & Wound och har arbetat med marknadsföring sedan fyra år tillbaka. Innan dess arbetade han på Cedderroth (som är en del av Care idag).

Varför jobbar du på Orkla:
För att jag upplever att Orkla är ett bra, ansvarstagande & dynamiskt företag med värderingar som stämmer väl överens med mina egna. En platt organisation där man har möjlighet att påverka ”från ax till limpa”. Och att man sedan har så otroligt trevliga och kompetenta kollegor är en fin bonus!

Kometkarriär eller på samma post sedan start:
Har tidigare varit på marknadsavdelningen som produktchef på Home & Personal-avdelningen i flera år.

Vi på Orkla är modiga, inspirerande och pålitliga – hur skulle du säga att du är detta i din vardag på Orkla:
Jag vet att man har möjligheter att komma med idéer och förslag på way-of-working hos oss på Orkla Care utan att bli ifrågasatt om man har en god idé som kan påverka teamet och företaget på ett positivt sätt. Det finns en stark tilltro till att lokal kompetens för våra lokala varumärken finns i varje land, vilket också är väldigt inspirerande för mig som arbetar med just marknadsföring och produktutveckling.

Jag uppmuntrar mina kollegor att lösa problem på bästa möjliga sätt utan att sätta för snäva ramar. Pålitlighet och ambition uppmuntras, via en öppen och tillåtande kultur där det är okej att som enskild individ och team faktiskt göra fel, så länge vi vågar blicka framåt och tänka i nya banor! Det är endast så vi kan utvecklas och fortsätta utveckla Orklas varumärken.

Vad är det som får dig att gå till jobbet varje morgon:
Det är väldigt många positiva saker med att jobba på Orkla Care men för att välja några: trevliga kollegor, utmanande- och stimulerande arbetsuppgifter!

”Din vän i vardagen” är vår vision, hur tycker du att vi uppfyller den:
Vi är måna om att alltid fokusera på miljö och hälsa när vi utvecklar våra produkter. Så för oss betyder ”din vän i vardagen” inte enbart att vi har många vardagsprodukter som är högkvalitativa och prisvärda utan att man som konsument faktiskt också ska känna (och veta!) att om man väljer en produkt från Orkla Care så är den baserad på lokala konsumentinsikter, lokala behov och med minsta möjliga miljöpåverkan.

Din absoluta favvoprodukt från Orkla:
Hmmmm..det var en svår fråga så klart eftersom vi har så många, men om jag måste välja en produkt så väljer jag helt opartiskt våra högkoncentrerade Omega-3 kapslar från Pharbio, Pikasol & Active Care. Jag är alldeles för dålig på att äta fisk ska jag motvilligt erkänna så jag äter dessa kapslar varje dag.

Vad skulle du säga till en person som funderar på att söka jobb hos oss?
Jag kan varmt rekommendera Orkla som arbetsgivare efter att själv ha varit en del av företaget i 4 år och upplevt hur en god företagskultur & fina kollegor med positiv inställning utgör kärnan i en bra arbetsplats.