Caroline Wennerström, Category & Customer Marketing

Det är fantastiskt roligt att få jobba med produkter som jag älskar och haft en relation till i hela mitt liv.

Det här är Caroline Wennerström. Hon har varit en del av Orkla i fyra år och arbetar som Category & Customer Marketing på Confectinery & Snacks. Caroline ansvarar för kategorierna Kex & Kakor, Knäckebröd och Konfektyr. Med främsta ansvar att aktivt driva kategoritillväxt för hennes kategorier och bidra till kategoriernas framtida utveckling.

Varför jobbar du på Orkla:
Orkla är en av väldigt få marknadsledande koncerner där du trots storleken har möjlighet att vara med och påverka både strategiskt och taktiskt i hela värdekedjan. Det är fantastiskt roligt att få jobba med produkter som jag älskar och haft en relation till i hela mitt liv. Och att dessutom få göra det tillsammans med otroligt kompetenta, drivna, omtänksamma och härliga kollegor! Vi har en underbar kultur och stor vikt vid work life balance, frihet under ansvar som möjliggör att alla kan värna om och få ihop sitt livspussel.

Kometkarriär eller på samma post sedan start:
Jag började som Brand Manager för Ballerina, som jag arbetade med i 3 år, med ansvar och påverkan för Brand Development, Innovation och Marketing. Superkul att arbeta med alla delar från idégenerering till att produkten står på hyllan. Har sedan drygt 1 år tillbaka fått möjlighet att ta klivet över till försäljning och kategori som Kategorichef. Vilket är otroligt utvecklande och spännande! Har bl.a. varit med och bidragit till ett av de historiskt största strategiska projekt för vårt största kexvarumärke, både internt och externt mot våra centrala kunder.

Vi på Orkla är modiga, inspirerande och pålitliga – hur skulle du säga att du är detta i din vardag på Orkla:
Det är modigt att göra något nytt man inte gjort tidigare. Jag gillar att det uppmuntras på Orkla, att våga ta beslut och testa, bara då lär vi oss och kommer framåt. Jag hoppas vara inspirerande genom att sprida positiv energi, visa vägen genom att vara lösningsorienterad. Jag vill vara pålitlig gentemot mina kollegor i väl genomarbetade leveranser som är i tid.

Vad är det som får dig att gå till jobbet varje morgon:
Mina härliga kollegor! Och lite jävlar anamma att lösa den där knixiga uppgiften.

”Din vän i vardagen” är vår vision, hur tycker du att vi uppfyller den:
Bara när vi gör oss iordning på morgonen så använder vi i snitt minst ca 20 stycken produkter från Orkla, allt från duschcreme, hårvård, hudkräm, tandvård, müsli, pålägg etc. Så genom Orklas olympiska portfölj med över 80 stycken starka, välkända varumärken och tusentals produkter så är Orkla din vän i vardagen. Orkla Confectionary & Snacks vision är att bidra till att göra ”Små stunder större” vilket är precis så det känns när min familj äter Singoalla på badklippan eller när jag öppnar en påse OLW chips på bryggan under sommarkvällen med mina vänner.

Din absoluta favvoprodukt från Orkla:
Jag begår väl tjänstefel om jag inte säger Ballerina original haha. Ballerina är lite som mitt andra barn.

Vad skulle du säga till en person som funderar på att söka jobb hos oss?
Kom! Om du vill jobba med ett professionellt, engagerat och härligt gäng och ha möjlighet att kunna påverka vår affär med ständigt roliga utmaningar och möjligheter. Vi är ”A home to grow”.