Amanda Falkner, Digital Content Manager

Det som motiverar mig varje dag är den starka gemenskap som finns hos Orkla – man är en del av något viktigt, stort och bra.

Det här är Amanda Falkner, Digital Content Manager på Orkla Foods Sverige. Rollen innebär ett övergripande fokus på samtliga Orkla Foods Sveriges varumärken kopplat till att kontinuerligt hitta nya sätt att optimera den digitala konsumentupplevelsen.

Varför jobbar du på Orkla? 
Jag har jobbat med att optimera den digitala kundupplevelsen i drygt 9 år och kände att livsmedelsbranschen behöver utmanas och ta större kliv framåt på den digitala arenan. Därför kändes Orkla Foods Sverige som en superspännande möjlighet att få bli en del av den digitala resa som branschen och företaget är på. När jag väl började på Orkla förstod jag att här finns så mycket mer att hämta; det är ett företag med högt i tak, där trevliga och kompetenta kollegor ständigt söker nya sätt att utmanas och utvecklas framåt, tillsammans.

Kometkarriär eller på samma post sedan start?
Jag har jobbat i olika roller och på olika företag genom åren, ständigt med det digitala i fokus. Senast kommer jag från skönhetsbranschen där det digitala ligger lite mer i framkant, vilket gör det extra kul att testa tidigare sanningar på en helt ny bransch. Jag har varit på Orkla i rollen som Digital Content Manager sedan hösten 2019. Min roll innebär ett övergripande fokus på samtliga varumärken med uppdraget att kontinuerligt optimera och söka nya lösningar för hur vi kan göra den digitala konsumentupplevelsen ännu bättre.

Vi på Orkla är modiga, inspirerande och pålitliga – hur skulle du säga att du är detta i din vardag på Orkla? 
Jag skulle nog säga att modet och inspirationen tar sin plats när jag kommer med nya digitala angreppssätt på hur vi kan utveckla företaget och varumärkena framåt, och pålitligheten förstärks när jag använder databaserade insikter som argument, till nya idéer och lösningsalternativ.

Vad är det som får dig att gå till jobbet varje morgon?
Det som motiverar mig varje dag är den starka gemenskap som finns hos Orkla – man är en del av något viktigt, stort och bra. Den stolthet som vi medarbetare delar i att vara en del av Orkla kan man känna av och här finns ett starkt driv med höga ambitioner – vilket peppar en att ta stora kliv framåt.

”Din vän i vardagen” är vår vision, hur tycker du att vi uppfyller den?
Någon som gör gott – för klimatet, samhället, hälsan, konsumenterna, kunderna, kollegorna, osv. – och som samtidigt gör riktigt god mat… en sån vän vill väl alla ha i vardagen?

Din absoluta favvoprodukt från Orkla?
Svårt! Där är ju så många. Men topp tre är nog Paulúns Granola (hasselnötter & dadlar), OLW Popcorn och FELIX potatisbullar. Men har man provat att blanda FUN Light Manadrin Madness med bubbelvatten, så kan man inte låta bli att nämna den produkten också!

Vad skulle du säga till en person som funderar på att söka jobb hos oss?
Gör det! Förhoppningsvis känner du också att du har hittat hem när du kliver in på Orkla. Här har du trygghet, gemenskap och utmaning i en härlig kombo.