Vad kan du bli på Orkla?

Orkla äger hela värdekedjan från A till Ö. Det betyder att vi erbjuder olika karriärvägar och goda möjligheter till vidareutveckling. Vi har löpande rekrytering till fasta tjänster i alla delar av vår värdekedja. Nedan kan du läsa mer om våra olika delar i koncernen.

Medarbetare på anläggning

Supply chain och produktion

Orkla är stolt över att äga hela värdekedjan, från att en produktidé ser dagens ljus tills den färdiga produkten är i händerna på konsumenten. För oss är det viktigt att våra råvaror är hållbart producerade, och vi arbetar aktivt med förbättringsprojekt i värdekedjan. Våra inköpare arbetar direkt mot leverantörerna och bidrar varje dag till att vi når våra strategiska mål. När råvarorna kommer till våra fabriker är det våra medarbetare där som ansvarar för att miljontals konsumenter får de kvalitetsprodukter de förväntar sig och förtjänar.

Vi har egna team som bedriver stora och omfattande förbättringsprojekt inom Orkla. Hur många ketchupflaskor är det till exempel möjligt att producera i timmen? Och var är det mest optimalt att den produktionen ligger? Sist men inte minst har vi några av branschens bästa logistikmedarbetare som varje dag jobbar med att optimera, förbättra och styra varuflödet från leverantörerna genom produktionen fram till våra kunder När måste butikskedjan ha chipsleveranserna till Melodifestival-kampanjen, och hur mycket råvaror måste vi beställa för att kunna leverera tillräckligt med varor? Det är bara lite grann av det du som logistikmedarbetare kan få ansvar för.

Marknadsföring och innovation

Vill du vara med och bygga varumärken och utveckla produkter som engagerar människor varje dag? Våra marknadsförings- och innovationsteam står bakom några av de starkaste varumärkena i Norden och Baltikum. Kärnan i allt innovationsarbete på Orkla ligger i själva användarupplevelsen, från smak och funktion till intuitiv och enkel användning av produkten. Dessutom är näring, hälsa och miljö viktiga drivkrafter för innovation. Vi har allt från kockar och frisörer till keramiker och ingenjörer som arbetar varje dag med att skapa produkter som förhoppningsvis ska bli en naturlig del av din vardag.

Orklas innovationsarbete baseras på att kombinera den kompetensen med lokal konsument-, kund- och marknadsinsikt. Vårt marknadsteam utvecklar strategin för alla våra kända produkter och varumärken och hittar affärsmöjligheter tack vare djup insikt i de lokala konsumenternas och kundernas behov. De vet vad du behöver innan du vet det själv! Därför är det viktigt att produkten stöds av rätt kommunikation och lanseringsstrategi. Tillsammans med vårt kategoriteam arbetar marknadsteamet med att utveckla de bästa butikslösningarna för att just den produkten ska särskilja sig i butiken.

Tre medarbetare jobbar

Försäljning

När du gillar att vinna, känns det bra att spela i det vinnande laget. Men det känns ännu bättre att spela i det lag som hjälper alla att vinna: företaget, kunderna och – viktigast av allt – konsumenterna. För våra försäljningsteam är ingen dag den andra lik, oavsett om de jobbar på kontoret eller ute i butiken. Det är de som är Orklas ansikte utåt, och de måste behärska konsten att kombinera internt arbete med analyser, drift, projekt och presentationer med externt arbete mot våra kunder genom samarbete och förhandlingar. När avtalen är på plats är det utesäljarna som ansvarar för implementeringen i butikerna. Har du någon gång funderat över varför chipspåsarna är placerade bredvid läsken? Eller vem som har satt upp en kajak med leverpastej mitt i matbutiken? Det är noga uttänkt av våra säljare och merchandisers i butiken, som kombinerar kreativitet med noggranna analyser och erfarenhet för att det ska bli lättare för just dig att hitta och välja de varor du vill ha.

Stödfunktioner

Orklas varumärken och produkter kan inte utvecklas, produceras och säljas utan bra stödfunktioner. Våra starka funktioner inom ekonomi/finans, juridik, inköp, produktion, HR och kommunikation är nära involverade i driften och bistår Orklas bolag, affärsområden och koncernledning i olika projekt.

Stödfunktionerna lägger grunden för att alla andra delar av organisationen kan vara innovativa, optimera, skapa tillväxt och glädja miljontals konsumenter varje dag. Vad skulle till exempel Försäljning gjort vid kontraktsförhandlingar utan råd från våra jurister? Och vad skulle Orkla ha gjort utan HR för att rekrytera och vidareutveckla rätt människor? Vill du bli en del av Orklas viktiga stödfunktioner? Här hittar du utmanande karriärmöjligheter bland annat inom strategi, kontrollfunktioner, kommunikation, kompetensutveckling och drift.

Två medarbetare pratar

Bli en del av oss - se våra lediga tjänster

Lediga tjänster