En hållbar vänskap med Friends

Vänskapen mellan antimobbningsorganisationen Friends och Orkla Foods Sverige inleddes hösten 2012. Sedan dess har ett antal kampanjer genomförts till förmån att hjälpa Friends i det fortsatta arbetet med att skapa en trygg vardag för barn och unga runt om i landet.

I 2017 års kampanj inkluderades artisten Oscar Zia, för att sprida budskapet om att våga gå sin egen väg.

– I vårt bolag är det många som är föräldrar eller har kontakt med ungdomar. Därför klappar hjärtat lite extra för Friends arbete. Att unga människor inspireras till att våga tro på sig själva är en
väldigt viktig del i livet och senare även i arbetslivet. Därför valde vi även under 2017 att fortsatta stötta Friends och hjälpa till att sprida budskapet om att alltid våga vara sig själv, säger Alexandra Callegari Lindholm, HR & Kommunikationsdirektör på Orkla Foods Sverige.

Genom Orkla Foods Sveriges butikskampanjer har företaget under den sex år långa vänskapen skänkt cirka 1,5 miljoner kronor till Friends arbete.