Risifrutti

Historien om Risifrutti börjar 1992, då produktionschefen och utvecklingschefen på företaget BOB besökte Tyskland. Med sig hem i bagaget hade han en ny typ av bägare - en tvåkammarbägare. Den nya förpackningslösningen hade aldrig tidigare använts på den svenska marknaden och BOB bestämde sig genast för att satsa på en produktlansering.

 

Den stora kammaren fylldes med risgröt och den lilla kammaren fylldes med fruktsås. I början fanns smakerna hallon, jordgubb och körsbär, men det skulle inte ta lång tid innan sortimentet utvecklades.

 

Pernilla Wiberg som frontfigur

Risifrutti är mellanmålet som snabbt ger energi för alla tidpunkter på dagen. I samband med lanseringen engagerades Pernilla Wiberg som frontfigur för Risifrutti.

1995 utvidgades sortimentet – Risifrutti Manna med mannagryn lanserades. Den nya produkten blev snabbt populär hos konsumenterna. Risifrutti hade lagt Sverige för sina fötter och nästa steg var att erövra Norden. Risifrutti lanserades i Norge 1995 och i Danmark och Finland året därpå. Även i dessa länder blev produkten från Risifrutti en succé. Idag finns det en mängd olika varianter av Risifrutti och i genomsnitt äts det 1,3 bägare Risifrutti varje sekund. Ganska härligt tycker vi!

Sedan Pernilla Wiberg har vi samarbetat med en rad kända atleter för att uppmuntra barn och unga att röra sig. Och idag står Risifrutti för Bara positiv energi!